پایگاه سایبری مرصاد

لبیک یا حسین

لبیک یا حسین

پایگاه سایبری مرصاد

«امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است، لیکن جنگ نرم... خوب، حالا در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. یعنى شما افسران جوانِ جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرمید.»
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی 1388/6/4
****************************************
حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای:
ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم نتیجه اش هم پیروزی جنگ ۳۳ روزه پیروزی جنگ ۲۲ روزه بود.

هر ملت و گروهیی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند ما پشت سرش هستیم و کمکش می کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم.

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۲ ثبت شده است

حدود شانزده سال پیش در ایام برگزاری انتخابات هفتمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران بود که اولین ملاقات‌های اختصاصی نامزدهای انتخاباتی به‌صورت جداگانه با رهبر انقلاب اسلامی انجام گرفت و رویه‌ای را بنا گذاشت که به اقتضاء شرایط، افرادی از گروه‌ها و سلایق مختلف -که خود را واجد صلاحیت برای ریاست قوه مجریه می‌دانند- قبل از حضور در عرصه‌ی انتخابات به درخواست خودشان با حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای دیدار می‌کنند و یا به‌صورت غیرحضوری تصمیم خود را به اطلاع ایشان می‌رسانند. اغلب این افراد ضمن اعلام تصمیم برای کاندیداتوری در انتخابات، به ارائه رئوس برنامه‌های خود برای حضور در این عرصه می‌پردازند.

 

رویه‌ی‌ ثابت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای نیز در این ملاقات‌ها آن است که پس از شنیدن سخنان نامزدها به بیان نکاتی درباره‌ی مسائل کلان کشور در افق آینده می‌پردازند و با تأکید بر اینکه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی کاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند:

نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تکلیفی نمی‌کنم.

 

اما گاهی اوقات در فرآیند رقابت‌های سیاسی، گمانه‌زنی‌ها و نقل قول‌هایی غیرواقعی و یا ناقص از این دیدارها صورت گرفته که موجب بروز سوءتفاهم‌هایی میان مردم و رسانه‌ها می‌شود که تبعات و پیامدهای نامناسبی در افکار عمومی جامعه دارد.

رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره سخنانی که به ایشان منتسب می‌شود فرموده‌اند که:

«مبادا کسى تصور کند که رهبرى یک نظرى دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمى مطرح میشود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزى نیست. اگر کسى چنین تصور کند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همینى است که صریحاً اعلام میشود؛ همینى است که من صریحاً اعلام میکنم.» ۱۳۸۹/۰۵/۳۱

 ایشان در خلال سخنرانی‌هایشان در روزهایی که آرام آرام به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، درباره‌ی موضوعات مختلف انتخابات از جمله ویژگی‌های رئیس‌جمهور، التزام به قانون، وظایف شورای نگهبان، برنامه و نقشه دشمن و... توصیه‌هایی بیان کرده و در آینده خواهند کرد؛ لذا به نقل قول‌هایی که به طور غیر مستند و خارج از مسیر رسمی مطرح می‌شود، نباید توجه کرد و آن را ملاک تصمیم قرار داد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۳۷

 

 

شب بعد از عملیات بیت المقدس بود. خرمشهر آزاد شده بود. بسیجی جوان خوشحال بود و خسته، گویی بار مسئولیت یک ملت را از روی دوشش برداشته بودند. به هم رزمانش نگاهی حاکی از رضایت می کرد. معجزه تحقق یافته بود، همین بچه بسیجی های لاغر و قد و نیم قد توانسته بودند ارتش قلدر و سراپا مسلح عراق را زمین گیر کنند و عقب برانند، چه افتخاری بالاتر از آزاد کردن خاک وطن اسلامی انقلابی از دست چکمه پوش های عراقی که آلت دست استکبار شده بودند؟ بسیجی جوان ، خسته بود و در به در دنبال کنجی می گشت برای خوابیدن. تمام شب گذشته با کوله سنگین بر پشت، این منطقه را گز کرده بود، چه چیزی شیرین تر از خواب بعد از پیروزی؟ جای خواب را پیدا کرده بود و خیز برداشت که در آن کنج خلوت شیرینی خواب بعد از پیروزی را بچشد که ناگهان فرمانده مهیب و نه چندان خوش اخلاقش حاج احمد را در برابر خودش دید. حاج احمد می خواست کاری به او بسپارد ولی واقعا بعد از این همه تلاش و پس از پیروزی به این شیرینی، لذت یک چرت بی دردسر حق او نبود؟ مگر این کم ترین پاداشش پس از عرق ریختن های این ایام و گذشتن از سختی ها و در نهایت آرام گرفتن در آغوش فتح و پیروزی نبود؟ حاج احمد این همه را شنید و پاسخ بسیجی جوان را داد، پاسخی نه فقط برای آن شب بچه بسیجی خستنه بلکه برای قرن ها و برای همه کسانی که خوابشان می آید. حاج احمد دست به گردن بسیجی انداخت و افق را نشان داد و گفت : «هر زمان که پرچمت را آن جا کوبیدی آن وقت برو استراحت کن!»

 

  

می دانی؟ هنوز پرچممان را بر در خانه ی مان هم محکم نکرده ایم که خوابمان  گرفته است.الان زمان خواب نیست، امروز که چشم های مشتاق زیادی هستند که دنبال چنین پرچمی می گردند و مشت های گره شده و دل های مستحکم و گام های استواری به خروش درآمده اند برای به دست گرفتن چنین علم هایی. می دانی؟ الان زمان خواب نیست.

 

 

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۰۷

«علی باقری» معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات حسن روحانی مبنی بر اینکه اقدامات این شورا در آن زمان با تصویب و تأیید رهبر انقلاب بوده است، اظهار داشت: کسانی که امروز این مسائل را مطرح می کنند و اقدامات و ناکامی های خود را توجیه و به مقام های عالی نظام منتسب می کنند، بنده به آنها توصیه می کنم که کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای را مطالعه کنند.

باقری افزود: این کتاب را کسی نوشته که در آن دوره مسئول مذاکرات بوده است؛ در صفحات 176، 177 ، 186، 294، 308، 798 و 801 این کتاب نویسنده مطالبی را آورده و به صراحت می گوید که خلاف نظرات مقامات عالی نظام عمل شده است. وی خاطر نشان کرد: توصیه بنده به مدافعان روند آن دوره این است که این کتاب را مطالعه کنند.

وی تأکید کرد: در دوره گذشته در این راستا حرکت نکردیم و البته می توانیم به کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای مراجعه کرده و این را ببینیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر روند فعلی ما روند رو به جلو است، متذکر شد: در آن زمان روند فنی تعطیل و مسدود شده بود در حالی که امروز روند ما این گونه نیست، در دوران گذشته در عرصه علمی هم آن روند تأثیرگذار بود و خساراتی را وارد کرد بدین معنا که چون در عرصه فنی در صحنه عمل چیزی نداشتیم، دانشگاهیان هم می گفتند چرا باید در عرصه علمی وقت بگذاریم.

این در حالی است که ما سوخت 20 درصد و صفحه سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران را زمانی تولید کردیم که پیش از آن، تجربه ساخت، نداشتیم که این یکی از افتخارات ما است.

وی با بیان اینکه در گذشته روند علم و دانش را متوقف کرده بودیم و باید مسئولان سابق نسبت به این روند پاسخ دهند، گفت: در عرصه سیاسی نیز روند خوبی را نداشتیم. امروز روند ما در عرصه حقوقی، فنی و سیاسی رو به جلو است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۹:۵۹

 

 -جمهوری اسلامی ایران همواره مبنی بر یک منطق مشخص و ابتکار عمل روشن و با توجه به اقتداری که به پشتوانه ملی دارد وارد مذاکرات می‌شود.


- پس از گفتگوهای مسکو که طرح جامعی ارائه شد قرار شد گروه 1+5 پاسخ ما را ارائه کنند اما 8 ماه طول کشید تا پاسخ ما را آوردند و در آلماتی پیشنهاداتی را مطرح کردند.


-در مذاکرات آلماتی 2 اعلام کردیم جمهوری اسلامی آماده است در زمینه طرح جامع و هم گام مشخص، توافقهایی داشته باشیم.


-در نهایت مققرر شد که جمعبندی طرف 5+1 ظرف چند روز به ما اعلام شود اما این چند روز به 40 روز طول کشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۶:۵۶

رهبرانقلاب:برای آرامش و وحدت کشور،قانون معیار بسیار خوبی است/انشاءالله شورای نگهبان طبق وظیفه قانونی،آنهایی را که صلاحیت دارند، معرفی میکند.

رهبرانقلاب:معیار اصلی درانتخاب رییس جمهور این است که کسانی باشندکه همتشان برحفظ عزت وحرکت کشور در جهت انقلاب باشد/مردم به شعارها توجه کنند،بعضی برای جلب آرا شعارهایی میدهند که از اختیاراتشان بیرون است.


متن کامل بیانات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۱۴
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۱۱

قرارداد اعطای امتیاز توتون و تنباکو که بین ناصرالدین شاه و ماژور تالبوت منعقد شد، در واقع دادن حق انحصاری خرید و فروش و تولید توتون و تنباکو در داخل و خارج به مدت 50 سال به تالبوت بود.

در ابتدا این قرارداد تنها در بعد اقتصادی به نظر می رسد، اما در بطن خود، ابزاری برای تسلط انگلیس بر ایران و بسط سیطره سیاسی بود. البته در حوزه اقتصادی نیز چنین قراردادی قابل تصور و باور نیست؛ چراکه این قرارداد نه تنها هیچ نفع اقتصادی برای ایران نداشت، بلکه سراسر ضرر و زیان بود.

 

روحانیت شیعه زمینه تسلط سیاسی انگلیس را بر ایران مشاهده می‌کرد

روحانیت شیعه در کنار سیطره اقتصادی این قرارداد، زمینه تسلط سیاسی انگلیس و استعمار را بر ایران مشاهده می کرد و ما شاهد هستیم که حکم تحریم تنباکو از جانب میرزای شیرازی صادر شد؛ حکمی که به فرموده امام خمینی (ره) در آن مرجعیت شیعه به استعمار انگلیس فهماند که با فتوای یک آقایی که در یک ده عراق سکونت دارد، می‌شود یک امپراتوری را شکست داد.

حکمی که امت مسلمان ایران منتظر آن بودند، بنابراین طبق عقایدشان چشم به مرجعشان می‌دوزند و طبق فرمایشات آن عمل می کنند؛ زیرا چنین کاری را وظیفه شرعی خود می دانند. صدور حکم و حمایت مردم توانست حماسه ای بیافریند که دشمن را وادار به تسلیم شدن کند. تا زمانی که این مردم این تبعیت را از علمای دین خود داشته باشند، مرجعیت شیعه نمی‌گذارد دشمن و ابرقدرت ها با ایران هر کاری که می خواهند، انجام دهند.

ماهیت اسلامی این نهضت، از جمله ویژگی‌های حاکم بر آن بود که به خلق حماسه هم در بعد سیاسی و هم در بعد اقتصادی منجر شد؛ ماهیتی که در مذهب شیعه، تبعیت امت از امام خود و در زمان غیبت از نایب او را در دستور کار قرار داده است. بر اساس این ماهیت، مرجعیت شیعه به دنبال بستن راه غلبه کفار بر مسلمانان است و با صدور حکم حکومتی و به تبع آن همراهی مردم، تحریم تنباکو با آن گستردگی اعمال شد.

 

از منظر اقتصادی توتون و تنباکو از مهمترین کالاهای تجاری و صادراتی ایران در آن زمان بود

از منظر اقتصادی توتون و تنباکو از مهمترین کالاهای تجاری و صادراتی ایران در آن زمان بود و حدود 200 هزار نفر به کشت و خرید و فروش این کالا مشغول بودند. به همین خاطر هم کشور روس و هم انگلیس برای فعالیت اقتصادی در این زمینه اقدامات جدی انجام دادند. انگلیس کمپانی رژی خود را برای گرفتن انحصاری امتیاز توتون و تنباکو به ایران فرستاد و روس نیز در منطقه ساوجبلاغ به فعالیت در این حوزه پرداخت.

مرجعیت شیعه در بعد اقتصادی نیز عوارض انعقاد قرارداد انحصار توتون وتنباکو را برای اقتصاد داخلی بخوبی درک کرده بود. مخالفت علما با این قرارداد بدین خاطر بود که قرارداد انحصار توتون و تنباکو اختلال در صادرات این کالا توسط تجار داخلی و نفوذ استعمار از این طریق بر اقتصاد کشور را به وجود می آورد. علما چنین حرکت استعماری را زمینه‌ای برای به وجود آمدن روندی مانند شکل گیری کمپانی هند شرقی این بار در ایران می دانستند.

با این شرایط در بسیاری شهرها اعتراض ها به اعطای امتیاز تنباکو، از جنبه اقتصادی به جنبه سیاسی غلبه پیدا کرد و حرکت همگانی مردم و تبعیت آنان از مرجع خود که در نوع خود در جهان دیده نشده بود، نگرانی و وحشت را در استعمار پیر انداخت.

اقدامی که تنها مرجعیت شیعه در انجام آن قادر است که اگر تبعیت مردم را نیز به همراه داشته باشد، می تواند به خلق حماسه بینجامد؛ حماسه‌ای که بهت دشمن و ناامیدی آن را به همراه خواهد داشت. برای مثال در همین تحریم تنباکو با حکم میرزای شیرازی، کمپانی انگلیسی ادامه کار در ایران را بی فایده دانست.

آثاری که تحریم تنباکو بر پیکره استعمار گذاشت، باعث شد آنان به دنبال علل چنین اقدام همگانی بروند که از جمله مهمترین آن تبعیت امت از مرجع شیعه خود است. استعمار با شناخت این موضوع در صدد قطع این رابطه و یا در آخر کمرنگ کردن آن برآمد. البته در نمونه‌های دیگر مانند تبعیت مردم از امام خمینی باعث شد اقدامات انگلیس در این راستا به نتیجه نرسد و حال می‌توان در انتخابات پیش رو نیز این حمایت مردم از مرجع خود را برای خلق حماسه شاهد بود.

 

تحریم تنباکو اقتدار دینی مردم و بینش بالای سیاسی مرجعیت شیعه را نشان داد

وجود انگیزه‌های مذهبی قوی برای مقابله با دشمن و همدلی توده مردم با علمای خود باعث شد نخستین حرکت گسترده موفقیت آمیز در برابر قدرت برتر جهان به وجود بیاید. در حقیقت تحریم تنباکو اقتدار دینی مردم و بینش بالای سیاسی مرجعیت شیعه را نشان داد.

غیرت دینی مردم ایران این اجازه را به آنان نمی داد که حکم مرجع خود را اطاعت نکنند. همچنین نقض این حکم چنان سنگین بود (محاربه با امام زمان) که حتی دربار قاجار نیز در اجرای آن درنگی نکرد. به همین دلیل ما شاهد تبعیت محض مردم از حکم میرزای شیرازی هستیم. تا جایی که لات های آن دوران گفتند: «ما عرق را علانیه و برملا می خوریم و از هیچ کس هم باکی نداریم، ولی چپق را تا آقا میرزا حلال نکند، لب نخواهیم زد... »

چیزی که عادت عمومی مردم ایران بود با حکم مرجع دینی کنار گذاشته شد و برای استعمار انگلیس از بزرگترین شکست‌ها بود.

در حقیقت نهضت تحریم تنباکو یک اقدام سیاسی علیه استعمار بود که با حکم عالم دینی و تبعیت امت مسلمان باعث ایجاد حماسه هم در حوزه سیاسی و هم در حوزه اقتصادی شد. در حوزه سیاسی بدین خاطر که دست انگلیس استعمارگر را از دخالت در امور مسلمانان کوتاه کرد و هم استقلال را به مردم برگرداند. همچنین این ایمان را در دل مردم بوجود آورد که می شود در برابر ابرقدرت ها نیز ایستادگی کرد. از نظر اقتصادی نیز ما شاهد رونق یافتن معیشت مردم هستیم.

خبرگزاری دانشجو

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۸:۲۴


۱- صلاحیت داوطلبین باید احراز شود

۲- منظور از احراز صلاحیت، احراز یقینی علمی نیست!

۳- مراقب باشید حق کسی ضایع نشود

۴- احراز صلاحیت با دید صددرصد قانونی باشد

۵- به جوسازى‌ها ابداً نباید اعتناء کرد

۶- در نظارت بر کار ناظران دقت مضاعف داشته‌ باشید

۷- به اعتراضات قانونی رسیدگی شود


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۵۰

پس از آنکه دبیر کل حزب‌الله لبنان، روز پنجشنبه در جمع گروهی از هواداران خود، اعلام کرد که به زودی آموزش نیروهای مردمی سوریه را برای آزادسازی منطقه اشغالی جولان آغاز کرده و به سوریه در آزادسازی کمک خواهد کرد، مقامات امنیتی، سیاسی و نظامی اسرائیل در نگرانی عمیقی فرو رفته‌اند. این هزینه‌ای سنگین در مقابل انهدام یک محموله تسلیحاتی حزب‌الله در دمشق است و از این رو برخی از تحلیل‌گران سیاسی منطقه از آن با عنوان «تغییر بزرگ معادله منطقه» یاد کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی، روز 12 اردیبهشت جاری دومین حمله هوایی خود به حومه دمشق را با توهم منهدم کردن یک محموله نظامی انجام داد که در آن چهار نفر از نیروهای نظامی سوریه نیز کشته شدند. در عین حال تل‌آویو از ترس واکنش سوریه، فوراً پیغامهایی را به مقامات سوریه ارسال کرد و در آن به دمشق اطمینان دادند که قصد ایجاد درگیری با سوریه را ندارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۴۷

 

صبح دوشنبه و در فاصله سی و هشت روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، رهبر انقلاب در دیدار جمعی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات سال  ۹۲ در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله فرمودند:

 

 

«ما اطلاع داریم که‌ این دفعه هم رسانه‌هاى رسمى و شناخته شده‌ى دشمن از مدتى پیش دارند طراحى میکنند، برنامه‌ریزى میکنند، برنامه‌سازى میکنند، براى اینکه دل مردم را نسبت به انتخابات سرد کنند؛ شروع هم کرده‌اند، منتها برنامه‌ریزى‌شان خیلى وسیع‌تر از این حرفها است؛ میخواهند مردم پاى صندوق نیایند؛ میخواهند مردم در اداره‌ى کشور و مدیریت کشور سهیم نشوند؛ میخواهند مردم در صحنه نباشند؛ لذا تلاش میکنند. اگر حضور مردم نباشد، آنها براحتى میتوانند تهاجم خودشان را چندین برابر کنند. حضور مردم است که به نظام اسلامى و به کشور عزیز ما مصونیت میبخشد. حضور مردم است که عوامل قدرت و قوّت را در درون ما تقویت میکند: علم ما پیشرفت میکند، بصیرت ما پیشرفت میکند، سازوکارهاى مدیریت ما پیشرفت میکند - همچنان که در طول این سالها پیشرفت کرده است - این به خاطر حضور مردم است، به خاطر انگیزه‌هاى مردم است؛ میخواهند این انگیزه‌ها نباشد، لذا سعى میکنند انتخابات را بى‌رونق کنند.»

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۱:۱۲