پایگاه سایبری مرصاد

لبیک یا حسین

لبیک یا حسین

پایگاه سایبری مرصاد

«امروز جمهورى اسلامى و نظام اسلامى با یک جنگ عظیمى مواجه است، لیکن جنگ نرم... خوب، حالا در جنگ نرم، چه کسانى باید میدان بیایند؟ قدر مسلّم نخبگان فکرى‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. یعنى شما افسران جوانِ جبهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى مقابله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى با جنگ نرمید.»
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و نخبگان علمی 1388/6/4
****************************************
حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای:
ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم نتیجه اش هم پیروزی جنگ ۳۳ روزه پیروزی جنگ ۲۲ روزه بود.

هر ملت و گروهیی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند ما پشت سرش هستیم و کمکش می کنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم.

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۱۹ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۱ ، ۰۸:۲۱

Uncontained Documentary

 

دانلود مستند مهارنشده با کیفیت خوب و عالی:
.
.
کیفیت عالی (حجم ۲.۸ گیگابایت):
.
.
کیفیت خوب (حجم ۵۱۵ مگابایت):
.
.
.
کاری از مرکز مستند سفیر
.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۱ ، ۱۷:۰۴

گزارشی از چگونگی فروپاشی یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین سامانه های دفاعی در جنگ 8 روزه
تیر خلاص بر ادعای آهنین رژیم صهیونیستی!
 

روزی که حیفا، ریخرون یعکوف، بنیامینا، صفد و... از موشک های حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006 به لرزه در آمد و اشغالگران فلسطین را از ترس مقاومت به پناه گاه ها کشاند، زنگ خطر پایان هژمونی خودساخته رژیم غاصب صهیونیستی برای صهیونیست ها به صدا در آمد. هژمونی ای که خدشه دار شده بود و وحشتی که بر سرزمین های اشغالی سایه انداخته بود، سران رژیم اشغالگر قدس را بر آن داشت تا چاره ای بیندیشند و برای بازگشت آرامش حداقلی به میان شهرک نشینان صهیونیست، کاری کنند که «عمیر پرتس»، وزیر وقت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کمپانی صهیونیستی «رافائل» که تولیدکننده تجهیزات نظامی است، برای مقابله با تهدیدات آینده یک سپر دفاع موشکی جدید خواهد ساخت. چهار سال پس از وعده «عمیر پرتس» در ماه مارس 2011 خبری از بی بی سی فارسی رسید که رژیم صهیونیستی سپر دفاع موشکی به نام «گنبد آهنین» را برای مقابله با موشک های کوتاه برد راه اندازی کرده است. سایت بی بی سی در مورد نحوه عملکرد گنبد آهنین چنین می نویسد:
موشک یا گلوله توپ را که دشمن شلیک می کند، توسط رادار ردگیری و داده های آن به واحد مدیریت و هدایت نبرد مخابره می شود، پس از تحلیل داده ها، مختصات هدف به واحد شلیک موشک ارسال می شود، آن وقت موشکی به سمت موشک پرتاب شده دشمن شلیک و آن را منهدم می کند.
رویترز نیز درباره هزینه های استقرار این سامانه می نویسد: گنبد آهنین بخشی از یک سیستم گسترده دفاع موشکی بر فراز اسرائیل است که چندین میلیارد دلار برای برپایی آن هزینه شده است. برای استقرار این سامانه سپر موشکی، آمریکا بیش از 200 میلیون دلار به اسرائیل کمک مالی کرده است، ولی با این حال هنوز نگرانی هایی از بابت هزینه ساخت و استقرار آن وجود دارد، چرا که هزینه برپا کردن هر سکوی عملیاتی گنبد آهنین، 50 میلیون دلار است. این سیستم دفاعی برای ردیابی راکت ها از رادار استفاده می کند و سپس دو موشک رهگیر را برای انهدام آنان شلیک می نماید. هزینه ساخت هریک از موشک های رهگیر به نام «تامیر»، حدوداً 60 هزار دلار است، اما طولی نکشید که آرامش دروغینی که رژیم صهیونیستی به کمک غول رسانه خود درباره این سپر موشکی ایجاد کرده بود از هم فرو پاشید و فقط هزینه های گزاف برای رژیم صهیونیستی و آمریکا که با بحران های اقتصادی روبه رو هستند به جا گذاشت، به طوری که تنها در طول سه روز ابتدایی جنگ غزه، حدود 29 میلیون دلار خرج موشک های رهگیر روی دست این رژیم ماند و موشک های نیروهای مقاومت یکی پس از دیگری در قلب سرزمین های اشغالی فرود آمد و به تدریج ناکارآمدی آن از سوی رسانه های جهانی و رژیم صهیونیستی آشکار شد.

 

مراحل پرتاب سامانه موشکی "گنبد آهنین"

 


ابتدا شبکه تلویزیونی «المنار» گزارش داد که اصابت موشک های مبارزان فلسطینی به تل آویو، مقامات رژیم صهیونیستی را سردرگم کرده است و پس از آن شبکه «المیادین» لبنان با «الیاس مطران» درباره موشک های نیرو های مقاومت مصاحبه ای ترتیب داد، این عضو کنگره ملی عربی گفت: «گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در برابر موشک های گروه های مقاومت فلسطینی فلج شده است و بسیاری از کارشناسان، این گنبد آهنین را گنبدکاغذی توصیف کرده اند.» وی درباره پاسخ قاطع مقاومت به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: «موشک های گروه های مقاومت فلسطینی عمق اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است و باید به این حادثه بزرگ توجه داشته باشیم که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در برابر موشک های مقاومت ناتوان است.»
پس از آن بود که رسانه های غربی نیز ناچار شدند تا حداقل گوشه ای از اقتدار نیروهای مقاومت و ناکارآمدی گنبد آهنین صهیونیست ها را برای برهم نخوردن ژست بی طرفی خود در اخبار خود بگنجانند. شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد که در تل آویو، آژیر هشدار به صدا درآمد تا مردم این شهر از بیم موشک هایی که پرتاب می شوند، برای خود جان پناهی پیدا کنند. این شبکه در گزارش خود آورد تل آویو که با ثروت زیاد و کافه های خاصش معروف شده است با کمال ناباوری شاهد فرو ریختن حباب امنیتی اش (گنبد آهنین) است. همچنین خبرنگار شبکه تلویزیونی «فرانس بیست وچهار» هم در گزارشی از تل آویو اعلام کرد: «ساکنان این شهر از بیم راکت های حماس به زیرزمین های منازل شان پناه برده اند. خیابان ها، رستوران ها و قهوه خانه های تل آویو کاملاً خالی است و مردم به ندرت از منازل شان خارج می شوند.»
اما آنچه پس از امضای آتش بس توسط نیروهای مقاومت از موضع قدرت در رسانه های دنیا درباره گنبد آهنین رژیم غاصب صهیونیستی مطرح است، سخن از نقطه ضعف های گنبد آهنین نیست، بلکه باید موشک های نیروهای مقاومت در جنگ هشت روزه را تیر خلاص بر ادعای چندین میلیاردی صهیونیست ها در این پروژه بی خاصیت دانست، چرا که پیش از این در سال 2011، هفت راکت از نوار غزه شلیک شد و گنبد آهنین فقط شش راکت را هدف قرار داد و یک راکت باقی مانده در داخل سرزمین های اشغالی فرود آمد و یک نفر را کشت. ژنرال «درون گاویش» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در واکنش به این اتفاق گفت که مسئولان هیچ گاه مدعی نشده اند که گنبد آهنین یک «سامانه جادویی» است.»(!) همچنین، پس از ترور «زهیر القیسی» از رهبران غزه، هجمه شدید راکتی علیه سرزمین های اشغالی آغاز شد. گنبد آهنین علیه 71 مورد از این راکت ها عمل کرد، اما فقط توانست 56 مورد از آنها را مورد اصابت قرار دهد، اما رسوایی مفتضحانه برای این ادعا، نفوذ پهپاد ایوب به حریم هوایی رژیم صهیونیستی بود که بیش از پیش اثرگذاری گنبد آهنین را زیر سوال برد تا آن جا که خود صهیونیست ها و رسانه های وابسته به آن ها به این مسئله اعتراف کردند که گنبد آهنین قادر به حفاظت کامل از سرزمین های اشغالی در صورت راکت باران شدید و مستمر دشمن نیست و همچنین قدرت رهگیری گلوله های دارای برد بسیار کوتاه را ندارد.
در این باره یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با اشاره به اینکه سقوط قریب به 60 فروند موشک در شهرک های صهیونیستی قابل تحمل نیست، تأکید کرد: «نیروهای مقاومت در شکستن گنبد آهنین موفق عمل کردند.»
سایت صهیونیستی «دبکا» نیز در گزارشی اعلام کرد: «پاسخ همزمان نیروهای مقاومت به حمله اخیر، محاسبات اسرائیل را به هم ریخته است و موضوعی بسیار خطرناک محسوب می شود.»
سایت بی بی سی نیز با اشاره به توان نیروهای مقاومت برای هدف قرار دادن تل آویو نوشت: «ظاهراً رزمندگان فلسطینی در غزه، اکنون راکت های پیشرفته تری در زرادخانه خود دارند که با استفاده از آنها توانستند در سه روز اول آغاز درگیری شهر تل آویو را چندین بار هدف حمله قرار دهند.»
در مجموع و درباره توانایی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از حملات مقاومت علیه شهرهای این رژیم باید گفت؛ جنگ هشت روزه غزه همه هیمنه این رژیم را درهم شکست و رژیم صهیونیستی این بار در هشت روز شکست خورد و آتش بس حاکم شد، بدون شک همه آنچه در دفاع هشت روزه نیروهای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی رخ داد را می توان در اظهارات سردار وحیدی، وزیردفاع کشورمان یافت که گفت: از بین رفتن کامل هیمنه پوشالی این رژیم و فروریختن گنبد آهنین که پیشتر با ورود پهپاد حزب الله پایه های آن متزلزل شده بود، از مهم ترین دستاوردهای مقاومت مردمی در جنگ 8 روزه بود.

صبح صادق (شماره 557)-تهیه و تنظیم: سیدفخرالدین موسوى

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۱ ، ۲۱:۲۱

 

تلفن‌های همراه با گذشت چند سال به یکی از کاربردی‏‌ترین ابزارهای ارتباطی، شخصی و کاری مبدل و به سرعت به چندین تکنولوژی کاربردی مجهز شده است که این مهم موجب شده تا سیستم عامل‌های مختلفی تولید شوند و در دسترس عموم مردم قرار گیرند.

 

برای مشاهده اینفوگرافی در ابعاد اصلی روی عکس کلیک کنید

 

منبع: گرداب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آذر ۹۱ ، ۰۱:۰۶

 مروری بر حملات سایبری علیه ایرانتروریسم سایبری که این روزها وارد چهارمین دهه عمر خود شده، اکنون چنان گسترش یافته که از سال ۲۰۱۲ به عنوان سال جهنمی در این زمینه نام برده و اینگونه اظهار می‌شود که در این فضا افراد با داشتن یک میلیارد دلار و کمتر از پنجاه نفر نیروی متخصص قادر خواهند بود یک کشور را از کار بیندازند.

این موضوع بر روی کشور ما نیز بی‌تاثیر نبوده و طی این مدت ایران نیز در فضای سایبری مورد حملات مختلف قرار گرفته و تلاش‌هایی شده است تا بخش های مختلفی مانند نفت، صنعت، بانک و... از کار افتاده و یا دچار اختلال شوند.

شمار حملات ریز و درشتی که در این زمینه صورت گرفته چنان وسیع بوده که وزیر ارتباطات زمانی شمار آن‌ها را حتی تا ۱۴ هزار حمله ارزیابی کرده بود.

در این میان در شرایطی که هنوز مدت زیادی از حملاتی مانند فلیم (شعله آتش) و مینی فلیم نمی‌گذرد این روزها در فضای رسانه‌یی از حمله بدافزار جدیدی به نام ناریلام صحبت می‌شود. به همین بهانه برخی از مهم‌ترین حملاتی که در فاصله‌ای نه چندان دور صورت گرفته را مورد مرور قرار داده‌ایم.

استاکس‌نت و حمله به بخش صنعتی

اواسط سال ۸۹ بود که رسانه‌های مختلف در سطح دنیا بحث حمله کرم جاسوسی به نام استاکس‌نت خبر داده و بر این نکته تاکید کردند که این کرم بخش صنعتی کشورها را مورد حمله قرار داده و برخی رایانه‌های ایران را هم تحت تاثیر قرار داده است. البته در همان دوره محسن حاتم - معاون وقت وزیر صنایع - با اشاره به این‌که هجوم کرم جاسوس استاکس نت به رایانه‌های ایرانی می‌تواند دارای دلایل اقتصادی یا سیاسی باشد، گفت: آلودگی به این کرم از حدود هشت ماه پیش در ایران آغاز شده و مشخص نیست چرا رسانه‌های بیگانه هم‌اکنون این موضوع را مطرح می‌کنند.

وی عمده مراکز مورد تهاجم این کرم صنایع مربوط به بخش نفت و نیرو دانسته و از شناسایی IPهای آلوده و طراحی آنتی ‌ویروس خبر داده بود.

البته این بدافزار کشورهای متعددی مانند هند، اندونزی و پاکستان را هم مورد حمله قرار داده بود.

گاوس و سیستم بانکی

ویروس گاوس را می‌توان به عنوان یکی دیگر از حملات سایبری دانست که هدف اصلی آن کشورهای خاورمیانه بود. این ویروس که به عقیده بسیاری از کارشناسان جهان توسط همان طراحان استاکس‌نت طراحی شده بود قابلیت حمله به زیرساخت‌های اصلی کشورها را داشت.

این بدافزار در ۱۰ آگوست سال ۲۰۱۲ تحت خانواده تروجان‌ها شناسایی و در اواسط سال ۲۰۱۱ به عنوان تروجان بانکی توسط مهاجمین مورد استفاده قرار گرفته و سیستم‌های هدف این بدافزار، سیستم‌های خانواده ویندوز ارزیابی شده بود.

در واقع این تروجان به منظور دستیابی به اطلاعات سیستم‌های قربانی و سرقت اطلاعات اعتباری، پست الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده بود و کارکرد آن به این شکل نبود که همه نوع اطلاعات قابل جمع‌آوری در آن ذخیره شود بلکه مشخصات سیستم استفاده شده و اطلاعات بانکی و اینترنتی مرورگر مورد علاقه این بدافزار بود.

شعله آتش در تجهیزات نفتی

اما در این مدت یکی از جدی ترین حملات سایبری حمله‌ای بود که نسبت به تجهیزات نفتی کشورهای خاورمیانه صورت گرفت. این بدافزار که با نام فلیم (شعله آتش) به کشورهای مختلفی ارسال شده بود، پیچیدگی‌های متعددی داشت و علاوه بر جاسوسی، یک ویروس مخرب به شمار می‌رفت.

نخست فلیم یا گاوس برای آلوده ساختن حداکثر تعداد ممکن قربانیان و جمع‌آوری حجم زیادی از اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از اینکه داده‌ها جمع‌آوری و بازبینی شدند، یک قربانی جالب توجه انتخاب شده و شناسایی می‌شود. سپس مینی فلیم بر روی سیستم قربانی منتخب نصب می‌شود تا به نظارت عمیق‌تر و جاسوسی دقیق‌تر ادامه دهد.

در این زمینه پیش از گزارش شرکت سیمانتک تصور می‌شد که ویروس "فلیم" تنها یک ابزار جاسوسی و سرقت اطلاعات بوده است اما ویکرام تاکور، سخنگوی شرکت سیمانتک گفت که این شرکت یکی از بخش‌های ویروس "فلیم" را شناسایی کرده که می‌تواند فایل‌ها را از کامپیوترها پاک کند و این بدان معنی است که ویروس "فلیم" می‌تواند به برخی از برنامه‌های مهم آسیب وارد کرده و اجرای آن‌ها را مختل کند و حتی می‌تواند به طور کلی سیستم عامل را از کار بیندازد.

چند روز پس از انتشار اخبار مربوط به این بدافزار،مرکز ماهر مدعی شد که برای نخستین بار در دنیا، ابزار پاک‌سازی بدافزار Flame را تولید و به زودی از طریق سایت مرکز ماهر در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

شعله آتش از جمله بدافزارهای پیچیده‌ای محسوب می‌شد که از طریق ۴۳ آنتی ویروس مختلف، امکان شناسایی این بدافزار وجود نداشت.

علاوه بر ایران در این حوزه، فلسطین،‌ مجارستان، ‌لبنان، استرالیا، ‌سوریه، ‌روسیه،‌ هنگ‌کنگ و امارات از جمله کشورهایی بودند که مورد هدف این بدافزار قرار گرفتند.

Madi

اواخر تیرماه امسال بود که یک ویروس که بیش از هشت ماه از شروع فعالیت آن می‌گذشت، شناسایی شد و اینگونه اعلام شد که حدود ۸۰۰ رایانه توسط این بدافزار آلوده شده است.

خبر انتشار این ویروس اولین بار توسط کسپرسکی اعلام شد که ادعا می‌کرد که این تروجان بیش از ۸۰۰ کامپیوتر را آلوده کرده و بیش از هشت ماه از شروع فعالیت آن می‌گذرد و مشخص نیست چرا یک بدافزار ساده که از مدتها قبل توسط شرکتهای معتبر آنتی ویروس شناسایی شده بود، در یک مقطع زمانی به طور گسترده تحت پوشش خبری قرار گرفته است.

ثبت اطلاعات صفحه کلید، عکس گرفتن از صفحه مانیتور در فواصل مشخص، عکس گرفتن در صورت استفاده از قبیل facebook، skype و یا Gmail،‌ و ایجاد درهای پشتی جهت نفوذ و دسترسی مهاجم، ضبط، ذخیره و ارسال فایلهای صوتی از جمله کارکردهای این ویروس بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره این بدافزارخطاب به کاربران گفته بود که از باز کردن ای‌میل‌ها و فایل‌هایی که از طریق کاربران ناشناخته برای آن‌ها ارسال می‌شود خودداری کنند.

بررسی‌های به عمل آمده بر روی نمونه‌های madi گویای آن بود که یک بدافزار ساده و کم هزینه بوده و در آن از هیچ آسیب‌پذیری خاصی جهت انتشار و آسیب رسانی به سیستم ها استفاده نشده است. لذا بر خلاف ادعاهای صورت گرفته مبنی بر مقایسه این بدافزار با تهدیداتی نظیر "فلیم" و در نظر گرفتن آن به عنوان یک تهدید هدفمند سایبری دور از ذهن بنظر می‌رسد.

مینی فلیم

اوایل مهر ماه امسال و در شرایطی که تنها چند ماه از انتشار بدافزارهایی مانند فلیم و گاوس می‌گذشت این بار بدافزاری با نام مینی‌فلیم جاسوسی خود را آغاز کرد.

در ارتباط با این بدافزار اینگونه اعلام شده بود که مینی فلیم در واقع شکلی جدید از بدافزار فلیم است که توسط حکومت‌ها پشتیبانی می‌شود و به‌طور خاص برای جاسوسی طراحی شده و جایی که کار فلیم تمام می‌شود این بدافزار آغاز به کار می‌کند.

در توضیحات کسپرسکی درباره مینی فلیم آمده بود: نخست فلیم یا گاوس برای آلوده ساختن حداکثر تعداد ممکن قربانیان و جمع‌آوری حجم زیادی از اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از اینکه داده‌ها جمع‌آوری و بازبینی شدند، یک قربانی جالب توجه انتخاب شده و شناسایی می‌شود. سپس مینی فلیم بر روی سیستم قربانی منتخب نصب می‌شود تا به نظارت عمیق‌تر و جاسوسی دقیق‌تر ادامه دهد.

بنا بر اعلام مرکز ماهر، احتمالا توسعه دهندگان MiniFlame کار خود را در سال ۲۰۰۷ آغاز کرده‌اند.

نکته دیگر آن که گفته می شد نرخ آلودگی این بدافزار به خصوص در مقایسه با گاوس و فلیم پایین بوده و تنها ۵۰ تا ۶۰ کامپیوتر در سراسر جهان توسط این بدافزار آلوده شده‌اند. اما در این نوع حملات تمرکز برروی تعداد قربانیان نیست، بلکه بیشتر اهداف خاص مد نظر است.

و اما ناریلام

اما در آخرین خبرها، از ورود بدافزاری تازه با نام ناریلام صحبت می‌شود که البته مرکز ماهر در این باره بر این نکته تاکید دارد که این بدافزار در سال ۸۹ توسط مراکز و شرکت‌های فعال در حوزه امنیت فناوری اطلاعات کشور شناسایی و گزارش شده است.

بررسی‌های اولیه تا این لحظه نشان می‌دهد بدافزار فوق الذکر بر خلاف اخبار منتشر شده تهدید جدی سایبری نبوده بلکه یک بدافزار محلی است که احتمالا به منظور آسیب زدن به کاربران محصولات نرم افزاری شرکت خاص ایجاد شده است.

طراحی و پیاده‌سازی این بدافزار اثری از پیچیدگی‌های یک حمله سایبری یا حتی بدافزارهای قدرتمند گروه‌های خرابکار سایبری را ندارد و بیشتر شبیه یک بدافزار آماتوری است. دامنه فعالیت این بدافزار و انتشار آن بسیار محدود بوده و تنها کاربران محصولات نرم‌افزاری سیستم‌های مالی و حسابداری می‌توانند نسبت به اسکن سیستم توسط آنتی ویروس بروز شده اقدام کنند.

البته با این وجود برخی از فعالان فضای مجازی در این زمینه بر این نکته اذعان داشتند که فارغ از اینکه آیا می توان گونه جدید ویروس ناریلام را یک بدافزار "ضد ایرانی" با اهداف سیاسی در نظر گرفت که با هدف حمله به زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور تولید و منتشر شده و یا برعکس بزرگنمایی این ویروس در رسانه‌ها را یک ترفند تجاری، تبلیغاتی یا رسانه‌یی تلقی کرد، مدیران شبکه‌های سازمانی کشور باید حداکثر توجه و هشیاری را در رعایت جوانب حفاظتی و امنیتی در شبکه به خرج دهند تا احتمال نفوذ این بدافزار و یا آلودگی‌های ویروسی مشابه را به حداقل برسانند.

منبع: ایسنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۱ ، ۱۰:۰۲
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۱ ، ۰۹:۵۸

برای دیدن عکس در اندازه واقعی روی آن کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۱ ، ۰۹:۳۸

18آذر سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ تحمیلی بهانه ای شد تا این بار موضوع مواضع دوگانه شورای امنیت را در برابر هشت سال دفاع مقدس و سایر تجاوزات و جنگ ها در جهان بررسی کنیم.
صدام با طمع رهبری جهان عرب و پر کردن خلأ قدرت در منطقه و به دست آوردن امتیازات از دست داده در قرارداد 1975 الجزایر وارد جنگ با ایران شد. وزارت خارجه عراق در 26 شهریور سال 1359 طی یادداشتی قرارداد 1975 الجزایر را لغو کرد و صدام در برابر دوربین تلویزیون عراق، آن را پاره نمود و در 31 شهریور سال 1359، به ایران حمله کرد.
با وجود مشخص بودن تجاوزکار، سازمان ملل به علت فشار ابرقدرت ها سال ها حق مسلم ایران را پایمال کرد تا اینکه پس از قبول قطعنامه 598 از سوی ایران گروه ناظر نظامی ایران ـ عراق ملل متحد (unimag) تشکیل شد. پس از 11 سال از آغاز جنگ (که سه سال پس از قبول قطعنامه 598 از سوی ایران است) با تلاش های پیگیر سیاسی مسئولان جمهوری اسلامی، حقانیت ایران در دفاع مقدس به اثبات رسید.
«خاویر پرز دکوئیار»، دبیرکل وقت سازمان ملل متحد در 18 آذر سال 1370 طی یک گزارش رسمی به شورای امنیت، اعلام کرد که عراق در 31 شهریور 1359 به ایران حمله کرده است.این مسئله گرچه بسیار دیر اعلام شد، اما از پیروزی های مهمی است که در تاریخ کشورمان به عنوان حاشیه ای بر حماسه عظیم ملت ایران در دفاع مقدس هشت ساله خود، ثبت گردید.
مشابه تعرضاتی که دولت عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی به مقررات حقوق مخاصمات مسلحانه و بشر دوستانه نمود، چند سال بعد، در نقاط دیگری از جهان نیز اتفاق افتاد، شورای امنیت سیاست سکوت و بی تفاوتی را کنار گذاشت و سریعاً دست به کار شد و محاکم خاصی (نظیر یوگسلاوی و رواندا) را ایجاد کرد و متعرضان به مقررات آن حقوق را به پای میز محاکمه کشاند.
شدت جنایت هایی که دولت عراق در طول هشت سال جنگ تحمیلی مرتکب شد، به هیچ وجه از جنایت هایی که چند سال بعد در یوگسلاوی سابق و رواندا اتفاق افتاد، کمتر نبود، بلکه بیشتر نیز بود. حافظه بشریت همچنان جنایت های عراق و سکوت های عامدانه شورای امنیت را به منزله بخشی از عملکرد تاریک آن سازمان در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی، در خاطر خود حفظ خواهد کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۱ ، ۰۹:۲۹

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
از نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبارزه‌ی ملت ایران با سیاست‌های سلطه‌طلبانه‌ی آمریکا از سابقه‌ای تاریخی برخوردار است. این مقابله از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ آغاز شد و در ۱۶ آذر همان سال با سرکوب حرکت ضدآمریکایی دانشجویان ادامه یافت.
متن زیر مروری است بر دیدگاه‌ها و مواضع حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره تقابل ملت ایران و دولت آمریکا، که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را در قالب پرسش و پاسخ‌ و به‌مناسبت روز دانشجو، تنظیم و منتشر کرده است.

 
  سؤال پاسخ
۱ آیا تقابل ملت ایران با دولت آمریکا صرفا به پس از انقلاب اسلامی برمیگردد؟
مبارزه از زمان کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ آغاز شده
و تا کنون ادامه دارد.
 
۲ ۱۶آذر با چه ویژگی‌هایی باید شناخته شود؟
۱۶ آذر متعلق به دانشجوى ضدآمریکا و ضدسلطه است.
 
۳ مصادیق دشمنی‌ دولت آمریکا علیه ملت ما
چه بوده است؟

کمک به حرکتهای تروریستی، تصرف دارائی ایران کمک  به صدام در جنگ با ایران، شلیک به هواپیمای مسافربری،  اهانت به ملت ایران، تحریم‌های همه‌جانبه.
 
۴ علت اصلی دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران و جمهوری اسلامی چیست؟
یک: نفی سلطه‌پذیری، وابستگی سیاسی و سکولاریزم اخلاقی؛
دو: پافشاری ما بر هویت ملی و اسلامی، دفاع از مظلومان و فتح قله‌های علمی
 
۵ علت بنیادین مقابله ما با دولت آمریکا چیست؟
طبق آیات قرآن پای‌بندی به ایمان بِالله و کفر به طاغوت واجب است و امروز طاغوت اعظم در دنیا آمریکاست.
 
۶ آیا رابطه با آمریکا خطر او را برای ما کم می‌کند؟
به دو دلیل خطر آمریکا را کم نمیکند. یک: آمریکا به عراق حمله کرد؛ در حالى که با هم رابطه‌ى سیاسى داشتند. دو: رابطه، براى آمریکائى‌ها، همیشه وسیله‌اى براى نفوذ در قشرهاى مستعد مزدوری بوده است.
 
۷ چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم؟
مذاکره در سایه‌ى تهدید و فشار
و از موضع ابرقدرتی، مذاکره نیست.
 
۸ بعد از این مدت مبارزه کدام کشور
پیروز میدان بوده است؟

بقاء و پیشرفت انقلاب نشانه‌ی پیروزی ملت ایران است؛
ارزش‌های آمریکایی در دنیا افول کرده‌اند.
 
۹ آمریکا چه زمانی از دشمنی با ملت ایران دست خواهد برداشت؟
تا زمان تحقق اقتدار همه‌جانبه‌ی سیاسی، اقتصادی و علمی ایران این دشمنی ادامه دارد.
 
۱۰ سرانجام مبارزه‌ی تاریخی ملت ایران با دولت مستکبر آمریکا چه خواهد بود؟
سنت‌های الهی پیروزی جبهه حق را تضمین می‌کند.
 
 

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif 1. آیا تقابل ملت ایران با دولت آمریکا صرفا به پس از انقلاب اسلامی برمیگردد؟
مبارزه از قبل از سال 43 شروع شد؛ یعنى از سال 32 با کودتاى 28 مرداد که به وسیله‌ى آمریکائى‌ها در ایران انجام گرفت و حکومت دکتر مصدق را سرنگون کردند. مأموران آمریکائى رسماً آمدند ایران، با چمدانهاى پر از دلار، الواط و اوباش و اراذل و بعضى از سیاستمداران خودفروخته را تطمیع کردند و کودتاى 28 مرداد سال 32 را در اینجا راه انداختند و حکومت مصدق را سرنگون کردند. جالب این است که بدانید حکومت مصدق که به وسیلهى آمریکائى‌ها سرنگون شد، هیچگونه خصومتى با آمریکائى‌ها نداشت. او در مقابله‌ى با انگلیسى‌ها ایستاده بود و به آمریکائى‌ها اعتماد کرده بود؛ امیدوار بود که  آمریکائى‌ها به او کمک کنند؛ با آنها روابط دوستانه‌اى داشت، به آنها اظهار علاقه میکرد، شاید اظهار کوچکى میکرد. با این دولت، آمریکائى‌ها این کار را کردند. اینجور نبود که دولتى که در تهران سر کار است، یک دولت ضد آمریکائى باشد؛ نه، با آنها دوست بود؛ اما منافع استکبارى اقتضاء کرد، آمریکائى‌ها با انگلیسها همدست شدند، پولها را برداشتند آوردند اینجا و کار خود را کردند.
تقریباً ده سال از این قضیه گذشت، حادثه‌ى قیام مردم در پانزده خرداد و انقلاب اسلامى و مبارزات اسلامى و نهضت اسلامى پیش آمد. یعنى اینها ده سال فشار آوردند، کتک زدند، زندان کردند، اعدام کردند، هر کار خواستند در این کشور کردند؛ بالاخره یک انفجارى در ده سال بعد از این قضیه در خرداد 42 اتفاق افتاد. اینجا هم طرف قضیه اگرچه حکومت ظالم طاغوت و حکومت پهلوى بود، اما آمریکائى‌ها پشت سر این حکومت قرار داشتند؛ آنها بودند که آن را تقویت میکردند و به وسیله‌ى او بر همه‌ى امور کشور ما مسلط شده بودند. این مبارزه ادامه پیدا کرد تا سال 43؛ آمریکائى‌ها ناگزیر شدند مستقیماً داخل مسائل بشوند. امام بزرگوار را در سال 43 تبعید کردند. اینجا هم به حسب ظاهر، آنها توانستند حرف خودشان را پیش ببرند و به خیال خودشان ملت ایران را مغلوب کنند؛ اما ملت ایران مغلوب نشد.
بعد از سال 43 که حکومت مطلقه‌ى محمدرضا پهلوى به پشتیبانى آمریکائى‌ها در کشور هزاران فاجعه آفرید و آمریکائى‌ها هم هرچه توانستند، به غارت و چپاول و توسعه‌طلبى و تجاوز در ایران ادامه دادند؛ ده‌ها هزار مستشارشان در ایران بردند، خوردند، پول گرفتند، شکنجه تعلیم دادند، هزاران جنایت در ایران کردند، بالاخره در سال 56 و دنبالهاش سال 57 این حرکت عظیم ملت ایران به رهبرى امام بزرگوار شروع شد. این دفعه، این مبارزه دیگر مبارزهاى نبود که امید پیروزى براى دشمن وجود داشته باشد. ملت ایستاد، مقاومت کرد، فداکارى کرد؛ مردانش، زنانش، حتّى دانش‌آموزانش در خیابانها کشته شدند؛ اما سرانجام در سال 1357 ملت ایران پیروز شد. یعنى در این مبارزه‌ى طولانى از سال 32 تا سال 57 - در طول مدت بیست و پنج سال مبارزه - بالاخره آن که پیروز میدان شد، ملت ایران بود.
بیانات در دیدار دانش‌آموزان‌ و دانشجویان ۱۰/۰۸/۱۳۹۱


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  2. 16 آذر در تاریخ ما با چه ویژگی‌هایی باید شناخته شود؟
جنبش دانشجوئى خصلت و خاصیتش در کشور ما لااقل اینجور است - شاید در خیلى از کشورهاى دیگر هم باشد - که ضد استکبارى، ضد سلطه، ضد دیکتاتورى و طرفدار عدالت است. شروع این حرکت یا مقطع شناخته شده‌ى این حرکت، همین 16 آذر است.
جالب است توجه کنید که 16 آذر در سال 32 که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از 28 مرداد اتفاق افتاده؛ یعنى بعد از کودتاى 28 مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه‌ى نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله‌ى دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود مى‌آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتاى 28 مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا 16 آذر در همه‌ى سالها، با این مختصات باید شناخته شود. 16 آذر مال دانشجوى ضد نیکسون است، دانشجوى ضد آمریکاست، دانشجوى ضد سلطه است.
 دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‌ ۲۴/۰۹/۱۳۸۷


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  3. مصادیق دشمنی‌ دولت آمریکا علیه ملت ما چه بوده است؟

کمک به حرکتهای تروریستی
دولت آمریکا از اول با این انقلاب با روى عبوس و چهره‌ى ترش و با لحن مخالفت روبه‌رو شد. البته آنها با محاسبات خودشان حق هم داشتند. ایران قبل از انقلاب در مشت آمریکا بود؛ منابع حیاتى‌اش در اختیار آمریکا، مراکز تصمیم‌گیرى سیاسى‌اش در اختیار آمریکا، عزل و نصب مراکز حساس در اختیار آمریکا؛ مرتعى بود براى چراى آمریکائیان و نظامیان آمریکائى و غیر آنها. خوب، این از دستشان گرفته شد. میتوانستند مخالفت خود را اینجور خصمانه ابراز نکنند؛ اما از اول انقلاب دولت آمریکا - چه رؤساى جمهور جمهورى‌خواهشان، چه رؤساى جمهور دمکراتشان - با نظام جمهورى اسلامى بدرفتارى کرد؛ این چیزى نیست که بر کسى پوشیده باشد. اولین کارى که از طرف امریکائى‌ها انجام گرفت، تحریک مخالفین پراکنده‌ى جمهورى اسلامى و کمک به حرکتهاى تجزیه‌طلب و تروریستى در کشور بود؛ از اول این کار را شروع کردند. در هر نقطه‌اى از نقاط کشور که حرکتهاى تجزیه‌طلب در آنجا زمینه‌اى داشت، انگشت آمریکائى‌ها را ما دیدیم؛ گاهى پول آنها را، و حتى در مواردى عناصر آمریکائى را ما در آنجا دیدیم؛ این براى مردم ما خسارت زیادى داشت. متأسفانه این کار هنوز هم ادامه دارد.

تصرف دارائی‌های ایران
بعد تصرف و حبس دارائى‌ها و اجناس ایران. رژیم گذشته پول بى‌حسابى را در اختیار آمریکائى‌ها گذاشته بود، براى اینکه از آنها هواپیما بگیرد، بالگرد بگیرد، سلاح بگیرد. بعضى از این وسائل، آنجا تهیه هم شده    وقتى انقلاب شد، آن وسائل را ندادند؛ آن پولها را که میلیاردها دلار بود، ندادند؛ و عجیب‌تر اینکه این وسائل را در یک انبارى جمع کرده بودند، نگه داشته بودند، انباردارى براى خودشان قائل شدند، خود را طلبگار کردند و از حساب قرارداد الجزائر انباردارى برداشتند! مالى را از یک ملت غصب کنند، پیش خودشان نگه دارند، ندهند، بعد انباردارى‌اش را هم بگیرند! این رفتارى بوده که از آن روز شروع شده، الان هم ادامه دارد. هنوز اموال ملت ایران آنجاست.

چراغ سبز به صدام و کمک به او در جنگ با ایران
به صدام چراغ سبز دادند؛ این یک اقدام دیگر دولت آمریکا بود براى حمله‌ى به ایران. صدام اگر چراغ سبز آمریکا را نمیگرفت، بعید بود به مرزهاى ما حمله کند. هشت سال جنگ را بر کشور ما تحمیل کردند؛ قریب سیصد هزار جوانهاى ما، مردم ما در این جنگ به شهادت رسیدند. در طول این هشت سال - بخصوص در سالهاى آخر - همیشه آمریکائى‌ها پشت سر صدام بودند و به او کمک میکردند - کمک مالى، کمک تسلیحاتى، کمک کارشناسى سیاسى - خبرهاى ماهواره‌اى میدادند و امکانات خبررسانى داشتند. تحرک نیروهاى ما را در جبهه در ماهواره‌هایشان ثبت میکردند، بعد آن را همان شبانه براى قرارگاه‌هاى صدام میفرستادند که از آنها علیه جوانهاى ما و نیروهاى ما استفاده کند. در مقابل جنایات صدام چشمهایشان را بستند.

شلیک به هواپیمای مسافربری ما
بعد در آخر جنگ، هواپیماى مسافربرى ما را در آسمان خلیج فارس افسر آمریکائى با موشکى که از ناو جنگى شلیک کرد، ساقط کرد. قریب سیصد نفر مسافر در این هواپیما بودند، که همه‌شان کشته شدند. بعد به جاى اینکه آن افسر توبیخ شود، رئیس جمهور وقت آمریکا به آن افسر پاداش و مدال داد. ملت ما اینها را فراموش کند؟ میتواند فراموش کند؟

اهانت به ملت ایران
از تروریستهاى جنایتکارى که در داخل کشور ما مرد را، زن را، جماعت را، فرد را کشتند، علماى بزرگ تا بچه‌هاى خردسال را ترور کردند و کشتند، حمایت کردند؛ به اینها اجازه دادند که در کشورشان فعالیت کنند؛ دائما علیه کشورمان تبلیغات خصمانه کردند. رؤساى جمهور آمریکا در طول این سالها - بخصوص در دوره‌ى هشت ساله‌ى رئیس جمهور زائل‌شده‌ى قبلى - هر وقت علیه ملت ایران، علیه کشور ما، علیه مسئولین ما، علیه نظام جمهورى اسلامى صحبتى کردند و حرف مهمل و چرندى گفتند، اهانتى به ملت ایران کردند. در طول این سالها همیشه همین جور بوده است.

آشفته‌سازی امنیت منطقه ما به خاطر دشمنی با جمهوری اسلامی
امنیت منطقه‌ى ما را، امنیت خلیج فارس را، افغانستان را، عراق را دچار اغتشاش و آشفتگى کردند؛ براى مقابله‌ى با جمهورى اسلامى - و البته در واقع براى پر کردن جیب کمپانى‌هاى سلاح - سیل سلاحها را به کشورهاى منطقه سرازیر کردند؛ از رژیم صهیونیستى بى‌قید و شرط حمایت کردند...
هر وقت شوراى امنیت خواست علیه رژیم صهیونیستى قطعنامه‌اى بگذراند، آمریکا سینه‌اش را سپر کرد، آمد جلو و دفاع کرد و نگذاشت.

تهدید و توهین نسبت به ملت و مسئولین ایران
در هر مناسبتى و بى‌مناسبت کشور ما را تهدید کردند. دائم گفتند حمله میکنیم، گفتند طرح نظامى روى میز ماست، چنین میکنیم، چنان میکنیم. هر وقت علیه کشور ما حرف زدند، ملت ما را تهدید کردند. البته این تهدیدها در ملت ما اثر نکرد، اما آنها دشمنى خودشان را از این راه نشان دادند. به ملت ایران، به دولت ایران، به رئیس جمهور ایران بارها اهانت کردند. یکى از آمریکائى‌ها چند سال قبل گفت ریشه‌ى ملت ایران را باید کند! در همین سالهاى اخیر یکى از مسئولین آمریکائى گفت ایرانى خوب و معتدل ایرانى‌اى است که مرده باشد! به این ملت بزرگ، به این ملت با شرف، به این ملتى که فقط گناهش این است که از هویت و استقلال خود دفاع میکند، اینجور اهانتها کردند.

تحریم ما به قصد دشمنی
 سى سال کشور ما را تحریم کردند، که البته این تحریم به سود ما تمام شد. ما باید از آمریکائى‌ها از این بخش تشکر کنیم. اگر ما را تحریم نمیکردند، ما امروز به این نقطه‌اى از علم و پیشرفت که رسیده‌ایم، نمیرسیدیم. تحریم همیشه ما را وادار کرده که به خود بیائیم، به خود فکر کنیم، از درون خود بجوشیم. ولى آنها قصدشان این خدمت نبود، آنها میخواستند دشمنى کنند.
بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) ۰۱/۰۱/۱۳۸۸
 

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  4. علت اصلی دشمنی دولت آمریکا با ملت ایران و جمهوری اسلامی چیست؟
علت دشمنى عمیق و آشتى‌ناپذیر استکبار و در رأس آنها آمریکا و شبکه‌ى صهیونیستى دنیا با جمهورى اسلامى، این حرفهائى که گاهى گوشه و کنار گفته میشود - چه چیزهائى که آنها شعارش را میدهند، چه تصوراتى که بعضى در داخل میکنند - نیست. مسئله این است که جمهورى اسلامى یک «نفى» با خود دارد، یک «اثبات».
نفى استثمار، نفى سلطه‌پذیرى، نفى تحقیر ملت به وسیله‌ى قدرتهاى سیاسى دنیا، نفى وابستگى سیاسى، نفى نفوذ و دخالت قدرتهاى مسلط دنیا در کشور، نفى سکولاریسم اخلاقى؛ اباحیگرى؛ اینها را جمهورى اسلامى قاطع نفى میکند.
یک چیزهائى را هم اثبات میکند: اثبات هویت ملى، هویت ایرانى، اثبات ارزشهاى اسلامى، دفاع از مظلومان جهان، تلاش براى دست پیدا کردن بر قله‌هاى دانش؛ نه فقط دنباله‌روى در مسئله‌ى دانش، و فتح قله‌هاى دانش؛ اینها جزو چیزهائى است که جمهورى اسلامى بر آنها پافشارى میکند. این نفى و این اثبات؛ اینها دلیل دشمنى آمریکا و دشمنى شبکه‌ى صهیونیستى دنیاست.
 دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‌ ۲۴/۰۹/۱۳۸۷


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  5. علت بنیادین مقابله ما با دولت آمریکا چیست؟
آیه‌ى شریفه‌ى قرآن مى‌فرماید: «فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن باللَّه فقداستمسک بالعروة الوثقى». این، اعتصام به حبل‌اللَّه را براى ما معنا مى‌کند. تمسک به حبل‌اللَّه چگونه است؟ با ایمان باللَّه و کفر به طاغوت.
امروز طاغوت اعظم در دنیا، رژیم ایالات متحده امریکاست؛ زیرا صهیونیسم را او به وجود آورده است و آن را تأیید مى‌کند. امریکا جانشین طاغوت اعظم قبلى یعنى انگلیس است. امروز تجاوز رژیم ایالات متحده و همفکرانش و همکارانش، دنیاى اسلام را در وضعیت دشوارى قرار داده است و دنیاى اسلام در پیشرفت خود، در موضعگیرى خود، در ترقى مادى و معنوى خود، زیر فشار امریکا و همکاران و همفکران اوست.
در بسیارى از بخشهاى امت اسلامى ایمان باللَّه هست؛ اما کفر به طاغوت نیست. کفر به طاغوت لازم است. بدون کفر به طاغوت،تمسک به عروه‌ى وثقاى الهى امکانپذیر نیست. ما کشورها و دولتها و ملتها را به این که به جنگ با امریکا بشتابند، دعوت نمى‌کنیم؛ ما دعوت مى‌کنیم که تسلیم امریکا نشوند.
 بیانات‌ در دیدار شرکت کنندگان در همایش کنفرانس وحدت اسلامى‌ ۳۰/۰۵/۱۳۸۵
 

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  6. آیا رابطه با امریکا خطر او را برای ما کم می‌کند؟
رابطه‌ى سیاسى با آمریکا براى ما مضر است. اولاً خطر آمریکا را کم نمیکند. آمریکا به عراق حمله کرد؛ در حالى که با هم رابطه‌ى سیاسى داشتند، سفیر داشتند؛ این آنجا سفیر داشت، آن هم اینجا سفیر داشت. رابطه که خطر جنون‌آمیز و سیطره‌طلبانه‌ى هیچ قدرتى را از بین نمیبرد. ثانیاً وجود رابطه براى آمریکائى‌ها - نه امروز، همیشه اینطور بوده - وسیله‌اى بوده است براى نفوذ در قشرهاى مستعد مزدورى در آن کشور. انگلیسى‌ها هم همین طور بودند. انگلیسى‌ها هم در طول سالیان متمادى سفارتخانه‌شان مرکز ارتباط با سفلگان ملت بود؛ کسانى که حاضر بودند خودشان را به دشمن بفروشند. سفارتخانه‌ها یکى از کارهایشان این است...
اینها این خلأ را در ایران دارند؛ احتیاج به پایگاه دارند، و پایگاه ندارند؛ این را میخواهند. احتیاج به رفت و آمد آزاد و بى‌دغدغه‌ى مأموران جاسوسى و مأموران اطلاعاتى‌شان و ارتباطات نا مشروع آنها با عناصر سفله و مزدور دارند؛ اما این را ندارند. ارتباط، این را براى آنها تأمین میکند. حالا مینشینند آقایان وراجى کردن و حرف زدن و استدلال کردن، که نبود رابطه‌ى با آمریکا براى ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه‌ى با آمریکا براى ما مفید است. آن روزى که رابطه‌ى با آمریکا مفید باشد، اول کسى که بگوید رابطه را ایجاد بکنند، خود بنده هستم.
 بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاه‌هاى استان یزد ۱۳/۱۰/۱۳۸۶
 

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  7. چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم؟
مذاکره‌ى در سایه‌ى تهدید و فشار، مذاکره نیست. یک طرف مثل ابرقدرتها بخواهد تهدید بکند و فشارى بیاورد و تحریمى بکند و یک دست آهنى‌اى را نشان بدهد و از آن طرف هم بگوید خیلى خوب، بنشینیم پشت میز مذاکره! این مذاکره، مذاکره نیست. اینجور مذاکره‌اى را ما با هیچ کس نمیکنیم. آمریکا همیشه با این چهره براى مذاکره وارد میدان شده است.
 آمریکا صادقانه مثل یک مذاکره‌کننده‌ى معمولى وارد میدان نمیشود، مثل یک ابرقدرت وارد مذاکره میشود. ما با چهره‌ى ابرقدرتى مذاکره نمیکنیم. ابرقدرتى را بگذارند کنار، تهدید را بگذارند کنار، تحریم را بگذارند کنار، براى مذاکره یک هدف و نهایت مشخصى فرض نکنند که باید مذاکره به آنجا برسد. جمهورى اسلامى زیر بار این فشارها نخواهد رفت؛ او هم به سبک خود به هر فشارى پاسخ خواهد داد. به زورگوئى متوسل نشوند، از نردبان ابرقدرتى که نردبان پوسیده‌اى هم هست، پائین بیایند، اشکالى ندارد؛ اما تا وقتى که آنجور است، امکان ندارد.
 بیانات در دیدار کارگزاران نظام 27/05/1389
 

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  8. بعد از این مدت مبارزه کدام کشور پیروز میدان بوده است؟

ماندن انقلاب، نشانه پیروزی ملت ایران
این در خور تأمل است. وقتى ما فهمیدیم که در اینجا آن که پیروز شده است، اراده و تصمیم قاطع یک ملت همراه با ایمان و توکل به خداست، این درسى میشود براى همهى ملتها؛ این یک اصلى میشود در همهى تحولات تاریخى؛ فلسفهى جدید تاریخ، مبتنى بر اصول اسلامى، با نگاه کردن به این حادثه، به بار مىنشیند، تدوین میشود و مورد قبول همه قرار میگیرد؛ و این واقعیت اتفاق افتاده است؛ یعنى ملت ایران در تمام این مدت و تا امروز، پیروز این میدان عظیم است. به چه دلیل؟ به طرف ایران نگاه کنید؛ دلیلش این است که اینها میخواستند انقلاب را از بین ببرند، اما انقلاب ماند؛ انقلاب نه فقط ماند، بلکه روزبهروز قوىتر شد. امروز نسل جوان ما که در زمان انقلاب نبوده است، در دورهى جنگ تحمیلى نبوده است، امام را ندیده است، با همان انگیزه و با همان عزم و تصمیمى درس میخواند، کار میکند، زندگى میکند و نفس میکشد که جوان دوران انقلاب با آن عزم و تصمیم، انقلاب را به وجود آورد. اینها نشانههاى بارز زنده بودن انقلاب است.

پیشرفت روز به روز ایران اسلامی
علاوهى بر همهى اینها، نظام اسلامى را ملاحظه کنید؛ نظام اسلامى استحکام پیدا کرد، ریشه دوانید، حرف خودش را به دنیا منتقل کرد، ملتها را در مقابل عظمت خود وادار به اذعان و اعتراف کرد، خود را در چشم ملتهاى مسلمان و غیر مسلمان بزرگ کرد. امام بزرگوار ما حتّى در چشم دشمنان خود، یک شخصیت عظیم و عالیرتبه است. ملت ایران به عنوان یک ملت پولادین، یک ملت مقاوم، یک ملت مؤمن، یک ملت با بصیرت، در دنیا معرفى شده است و در کشور، نظام اسلامى توانسته کشور را متحول کند.
 ایرانى که امروز شما مىبینید، ایرانِ دوران قبل از انقلاب نیست. ایرانِ دوران قبل از انقلاب، یک کشورِ عقبمانده بود؛ یک کشورِ فراموش شده بود؛ یک ملتِ بىابتکار بود. با این همه استعداد، با این همه مواریث تاریخى، با این فرهنگ غنى، این ملت هیچ بروز و ظهورى نه در صحنهى علم دنیا داشت، نه در صحنهى سیاست دنیا داشت، نه در صحنهى فناورى دنیا داشت، نه حرف نوئى براى دنیا داشت، نه ابتکارى در زمینهى مسائل منطقه و مسائل دنیا داشت؛ تابع محض بود. در داخل کشور، بجز یک مناطق معدودى که مورد توجه مسئولان و سردمداران رژیم بود، بقیهى مناطق کشور دچار ویرانى و دچار ناآبادانى بود...
 ایرانِ امروز این پیشرفتها را دارد؛ این کارها، این ابتکارات، این بروز جوانها در میدان علم و سازندگى و حضور قوى در همهى بخشها. این حرفها آن زمان وجود نداشت. کشور پیش رفته؛ این پیروزى است. انقلاب زنده ماند، نظام روزبهروز بارورتر و ریشهدارتر شد، ملت روزبهروز آگاهىاش بیشتر شد.

افول ارزشهای آمریکائی
 در دنیا هیچ کس نیست که شک داشته باشد در این که آمریکا در این سى سال، بیش از سى رتبه از لحاظ اقتدار و وجاهت جهانى سقوط کرده؛ همه این را مىبینند و میدانند؛ خود آمریکائىها هم به همین اقرار میکنند. همین سیاستمداران قدیمىِ کهنهکارِ آمریکائى، دولتها و دولتمردان فعلى را - که باید گفت دولتمردان و دولتزنان (!) فعلى را - مسخره میکنند که شما آمریکا را از آنجا رساندید به اینجا. راست هم میگویند؛ امریکا سقوط کرده. امروز هیچ دولتى در دنیا به قدر دولت آمریکا منفور نیست. اگر امروز دولتهاى منطقهى ما و دولتهاى دیگر جرأت کنند و یک روزى را به عنوان روز برائت و نفرت از دولت آمریکا معین کنند و به مردم بگویند در این روز بیائید راهپیمائى کنید، بزرگترین راهپیمائى تاریخ در دنیا اتفاق خواهد افتاد! این از موقعیت آبروئى آمریکا.
 
از لحاظ موقعیت منطقى و فکرى آمریکا: بالاخره یک دولت و یک ملت متکى است به آن فکر و منطقى که ارائه میدهد. ملتها فقط با پول که در دنیا اعتبار پیدا نمیکنند؛ باید فکر و منطقى وجود داشته باشد. آمریکائىها میگفتند ما یک اصولى داریم - به قول خودشان - ارزشهائى داریم؛ ارزشهاى آمریکائى. براى این اصول و ارزشها، در دنیا هى سر و صدا میکردند. امروز نگاه کنید ببینید وضعیت ارزشهاى آمریکائى به کجا رسیده...
  میشود اینجور نتیجه‌گیرى کرد که قدرت آمریکا، دولت آمریکا، استکبار آمریکا که در مقابل ملت ایران قرار گرفته بود و این مبارزه‌ى طولانى را از سال 32 با ملت ایران شروع کرده بود - که امسال سال 91 است - در این مبارزه، آن که شکست خورده، همان دولت مستکبرِ متکبرِ خودبزرگ‌بین آمریکاست؛ و آن که پیروز شده، ملت سرافرازِ مصممِ مقتدرِ ایران است.
دیدار مسئولان نظام 10/08/1391
 

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  9. آمریکا چه زمانی از دشمنی با ملت ایران دست خواهد برداشت؟
توطئه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، تا یک مقطعى؛ آن مقطع عبارت است از اقتدار همه‌جانبه‌ى کشور که این، کارِ شما دانشجوها، کارِ شما نسل جوان است. آن وقتى‌که توانستید کشور را به اقتدار علمى و به اقتدار اقتصادى برسانید و آن وقتى‌که توانستید عزت علمى را براى کشور فراهم کنید، آن روز البته توطئه‌ها کم خواهد شد؛ مأیوس‌ خواهند شد. تا وقتى به آن نقطه نرسیده‌ایم، منتظر توطئه‌ها باید بود و آماده‌ى مقابله‌ى با این توطئه‌ها باید بود. و إن شاء اللَّه هرروزى که بگذرد، شما قوى‌تر خواهید بود، دشمن شما ضعیف‌تر خواهد شد و آن روزى که پیروزى نهائى نصیب ملت بشود، إن شاء اللَّه روز دورى نخواهد بود.
 دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت‌ ۲۴/۰۹/۱۳۸۷


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif  10. سرانجام مبارزه‌ی تاریخی ملت ایران با دولت مستکبر آمریکا چه خواهد بود؟
ما یقین داریم که در این کارزارى که بین حق و باطل، امروز راه افتاده است - کارزار بین اسلام و معارف اسلامى و بیدارى اسلامى از یک سو، و طمع‌ورزیهاى استکبارى سیاستهاى شیاطین عالم و در رأس آنها شیطان بزرگ یعنى دولت امریکا از یک طرف دیگر - پیروزى با ماست؛ پیروزى با طرف حق است. در این، هیچ تردیدى وجود ندارد. همه‌ى قرائن این را نشان میدهند و تأیید میکنند. طبیعتِ سنن الهى هم همین است؛ یعنى غیر از این معنى ندارد. آن گروهى که طرفدار حقند اگر بایستند و اقدام بکنند، شکى نیست که بر باطل پیروز خواهند شد. سنتهاى الهى در جهت تقویت حق است و انتظار طبیعى از جریان سنن الهى در تاریخ، اقتضاء این را دارد. ما هم داریم به تجربه این را مشاهده میکنیم.
بیانات در دیدار میهمانان شرکت کننده در چهارمین مجمع جهانى اهل بیت (ع) ۲۸/۰۵/۱۳۸۶
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۱ ، ۰۹:۱۲

سینمای اسلامی

به بهانه جنجال ها و فیلم های اخیر سینمای ایران

سخنانی از آیت الله العظمی امام خامنه ای در مورد سینما:

مى‏بینم که در محیط کار فرهنگى ما به‏عنوان اسلام، کارِ خیلى کمى انجام مى‏گیرد. فرض بفرمایید وزارت ارشاد نمى‏آید اعلان کند که من مى‏خواهم «سینماى اسلامى» درست کنم! مگر ما از

چه خجالت مى‏کشیم؟! یک روز در این دنیا کسانى بودند که از گفتن «بسم اللّه» و از بردن نام اسلام، خجالت مى‏کشیدند؛ ما آمدیم اسلام را در دنیا سکّه‏ى رایج و نرخ شاه‏عبّاسى کردیم. حالا خجالت بکشیم از اینکه بگوییم سینما و تئاتر اسلامى مى‏خواهیم؟! چرا اعلان نمى‏کنند؟ صریحاً بگویند که ما مى‏خواهیم سینمایمان را اسلامى کنیم. «سینماى اسلامى» یعنى چه؟ یعنى ما مى‏خواهیم محتواى این تکنیک، این قالب و این هنر را که از دیگران گرفته‏ایم مثل خیلى چیزهاى دیگر اسلامى کنیم. ما مى‏خواهیم از قالب این، هرچه را که با اسلام منافات دارد، حذف کنیم

. چه مانعى دارد این گفته شود؟! چرا گفته نمى‏شود که ما در هنرهاى نمایشى‏مان و در دانشگاه و در فلان برنامه، کارگردان مسلمان مى‏خواهیم؟! به این معنا تصریح شود که ما مى‏خواهیم کارگردان مسلمان، فیلمنامه‏نو

یس و بازیگر مسلمان درست کنیم و فضاى جامعه را اسلامى کنیم. چرا این تصریح نمى‏شود؟! چرا در محیط دانشگاه تصریح نمى‏شود که ما مى‏خواهیم دانشگاه را اسلامى کنیم؟! من چند سال قبل، این را مطرح کردم. البته اطّلاع دارم که آقایان جلساتى دارید؛ إن شاء اللّه که این جلسات به نتایج خوبى هم برسد. من مى‏گویم از اینکه شما بگویید «ما مى‏خواهیم دانشگاه، اسلامى باشد»، خجالت نکشید و از این نترسید. این، آن چیزى است که این ملت براى آن قیام کرده است و من و شما پوسته‏ى رویى و ظاهر این ملت هستیم. اراده‏ى ما، فکر، گمان و روحیّات ما حاکى از اعماق عظیم قشرهاى این ملت نیست! قشرهاى ملت، همان کسانى هستند که این انقلاب را به وجود آوردند، این جنگ را اداره کردند و این همه شهید دادند. الآن هم حاضرند؛ اگر امتحانى پیش آید، همان‏طور شهید خواهند داد، کشته خواهند شد و گرسنگى خواهند کشید. مردم، مؤمنند.

بیانات در دیدار استادان و دانشجویان کردستان‌ - 1388/02/27

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۱ ، ۲۰:۴۸